assalammualaikum !!! annyeonghaesayo.. i'm fyra ,ORIGINAL Penang punya , tujuan fyra create blog nih , entah !! hahah , yg fyra tao fyra ta penah terpikiaq unn na buad blog2 bagai nih , tp disebabkan ati nih tergerak na buad , terbuad larhh dia , kehkeh .!! fyra na bkongsi cheqita2 n luahan ati fyra gan ampa suma , sudi2 larr ampa baca n komen entri fyra !!! fyra nye blog ta SEGEMPAK cam blog ampa pun , soo jgn arr segan2 erk visit blog fyra n follow fyra , dha follow fyra nty fyra follow ampa blek , okayy tengs !!! cygs ampa :* !!! " Fyra_Michitko"

shuke kan belog shaye !!!

penchenta setia

JUVANA TV3 EPISOD 1


SINOPSIS .............

Seorang remaja berusia 17 tahun, Daim bin
Yahya, ditahan atas tuduhan membunuh ibu serta teman lelaki ibunya. Memandangkan kes Daim masih dalam tempoh perbicaraan, Daim telah dihantar ke Sekolah Pemulihan Akhlak Wira Bakti (sebuah sekolah NGO) sehingga kes pembunuhan ibunya selesai dibicarakan.

Di sekolah tersebut, kita diperkenalkan kepada watak Warden sekolah tersebut, Encik Raja, yang tegas, Guard yang tiada belas kasihan, Tony, timbalan Warden, Cikgu Ariffin serta guru kelas mekanik, Cikgu Azmee. Selain itu, kita juga ada watak makcik kantin, Auntie, yang sentiasa ceria dan mesra dengan semua pelajar serta anaknya yang cantik, Nadia, yang meluat dengan kerenah para pelajar sekolah itu.

Sebaik sahaja tiba di sekolah itu, Daim yang memang pendiam orangnya terpaksa berhadapan dengan samseng-samseng yang diketuai oleh Botak dan kuncu-kuncunya. Beliau dipukul, dan dipaksa menjadi balaci (hamba) kepada Botak.

Mujur, dia berjaya mendapat seorang rakan baru bernama Apek, bekas pelarian dari sekolah tersebut, yang arif tentang selok belok sekolah tersebut dan menceriakan keadaan dengan telatahnya yang lucu. Watak Daim yang pendiam juga turut mendapat perhatian dari Nadia, yang merasai ada sesuatu yang berbeza dengan perangai Daim, seolah-olah dia memang tak bersalah.

Salah seorang pelajar yang baru masuk bersama Daim, Black, turut menjadi perhatian Botak dan kuncu-kuncunya. Kerana kelancangan mulut Black, mereka telah membelasah Black sehingga dia jatuh sakit. Akibat tidak tahan dengan rungutan Black yang merayu untuk dihantar ke hospital, Botak dan kuncu-kuncunya telah memaksa Black untuk memanjat pagar asrama, mengatakan kalau dia nak ke hospital, dia cuma perlu keluar dari sekolah itu. Ketika itu, Black tergelincir dan jatuh.

SELAMAT MENENGOK ... hehehe !!! :))











0 budak sempoi dtg kumen:

Post a Comment

daa bce kn !!! jgn segan kumen larhh yew ...