assalammualaikum !!! annyeonghaesayo.. i'm fyra ,ORIGINAL Penang punya , tujuan fyra create blog nih , entah !! hahah , yg fyra tao fyra ta penah terpikiaq unn na buad blog2 bagai nih , tp disebabkan ati nih tergerak na buad , terbuad larhh dia , kehkeh .!! fyra na bkongsi cheqita2 n luahan ati fyra gan ampa suma , sudi2 larr ampa baca n komen entri fyra !!! fyra nye blog ta SEGEMPAK cam blog ampa pun , soo jgn arr segan2 erk visit blog fyra n follow fyra , dha follow fyra nty fyra follow ampa blek , okayy tengs !!! cygs ampa :* !!! " Fyra_Michitko"

shuke kan belog shaye !!!

penchenta setia

JUVANA TV3 EPISOD 6


Sinopsis ...........

Datuk Wira kembali ke sekolah itu selepas berita kematian Fit. Dia marah dengan Warden, dan menyoal siasat setiap pelajar dalam sekolah itu berkenaan kematian Fit, tetapi tidak ada seorang pun yang berani mengaku.

Akibat peristiwa itu, Warden menarik hak istimewa House Captain untuk keluar hujung minggu. Selain itu, Datuk Wira mengarahkan agar semua pelajar diasingkan dalam asrama berlainan agar kes buli tidak berlaku.

Pelajar-pelajar lain terasa dengan kematian Fit terutamanya Panjang. Panjang dan Fit seperti adik beradik di situ. Kematian Fit turut memberi kesan kepada Botak tetapi dia cuba berpura-pura dengan berkelakuan seperti biasa.

Cikgu Zakiah memberikan kaunseling dan cuba untuk mengetahui kebenaran tentang kematian Fit tetapi Panjang terlalu takut kerana ianya berkaitan dengan Botak.

Daim sudah pulang ke sekolah dan mula belajar bawah bimbingan cikgu Zakiah. Daim berkata yang dia tidak mampu melawan Botak dan kuncu-kuncunya. Cikgu Zakiah berkata kalau dia tidak boleh lawan secara fizikal, dia harus berlawan secara mental.

Cikgu Zakiah pula memulakan sesi Perdebatan di dalam kelasnya. Dia membuat begini supaya para pelajarnya dapat berfikir secara kritikal, dan menggunakan ilmu untuk mengalahkan lawan. Lebih penting lagi motifnya adalah untuk menyedarkan Botak. Dia menyuruh Daim berdebat dengan Botak tentang topic gangsterism di sekolah. Botak terasa, dan mengenang kembali kehidupannya sebelum sampai di sekolah itu.

Dalam flashback, kita melihat kisah Botak, seorang remaja yang didera secara fizikal dan mental oleh Ayahnya sendiri. Di sekolah pula, Botak menjadi samseng besar sekolah.

Botak kalah dalam perdebatan tersebut, dan Daim mula mendapat keyakinan diri. Apabila Botak ingin menderanya lagi, kita lihat dia mampu menggunakan psikologi untuk melawan serangan Botak.

Botak yang semakin marah, bergaduh dengan Daim di dalam kelas cikgu Zakiah. Pergaduhan Botak dan Daim sampai ke pengetahuan Warden. Warden yang tertekan akibat kejadian Fit, telah memecat Cikgu Zakiah.

Tanpa bimbingan Cikgu Zakiah, Daim terkapai-kapai, dan Botak kembali membuli Daim.


saksikan cete dea at bwh nei yew :))

selamat menengok yew :))



FUH LAMAK gempak bak hang :D

0 budak sempoi dtg kumen:

Post a Comment

daa bce kn !!! jgn segan kumen larhh yew ...